Εμφάνιση ενός μόνο μηνύματος
  #23  
Παλιά 29-09-13, 12:09
Το avatar του χρήστη nikolakis94
nikolakis94 Ο χρήστης nikolakis94 δεν είναι συνδεδεμένος
Senior Member
 
Εγγραφή: 07-04-2012
Περιοχή: Θεσσαλονικη
Μηνύματα: 1.041
Προεπιλογή

Παράθεση:
Αρχική Δημοσίευση από nazgul Εμφάνιση μηνυμάτων
Ο ιχθυολογος να ξερεις, αυτο που μαθαινει στη σχολη ειναι πως γινεται η ιχθυοκαλλιεργεια της πεστροφας και οχι τι γινεται σε ενα ενυδρειο.
Συγνωμη που χαλαω το θεμα με μια ασχετη πληροφορια
Στο μεσολογγι εχει ξεχωριστο μαθημα για τα ενυδρεια.

ΕΝΥΔΡΕΙΑ


ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΜΙΚΤΟ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ/ΕΒΔΟΜΑΔΑ: 2 ώρες Θεωρία 1 ώρες Ασκήσεις Πράξης και 2 ώρες Εργαστήριο
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ: 5
ΤΥΠΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: ΣΤ ΕΞΑΜΗΝΟ
ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΡΩΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: ΕΑΡΙΝΟ 2005
ΕΠΙΠΕΔΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ: (ΥΔΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ)*

Στόχος / Σκοπός μαθήματος:
Η απόκτηση γνώσεων και εξειδίκευσης στη διαδικασία κατασκευής, συντήρησης και διατήρησης ψαριών και άλλων υδρόβιων οργανισμών σε ενυδρεία.

Περιγραφή Μαθήματος
  • Επιλογή του κατάλληλου ενυδρείου κατά περίπτωση εκτρεφόμενου οργανισμού
  • Μέθοδος κατασκευής ενυδρείων. Εξάσκηση στη πράξη
  • Διαχείριση του νερού στα ενυδρεία. Σύστημα αερισμού και σύστημα καθαρισμού. Διαδικασία λειτουργίας μηχανικών και βιολογικών φίλτρων στα ενυδρεία. Βιολογικό φίλτρο βυθού. Εξωτερικό φίλτρο, τρόπος λειτουργίας του. Πρώτη εκκίνηση λειτουργίας του ενυδρείου. Ρύθμιση του βιολογικού φίλτρου, ανάλογα με τον τύπο της εγκατάστασης (τροπικό, θαλασσινό, γλυκό, θερμό, ψυχρό)
  • Συστήματα θέρμανσης και ψύξης του νερού σε ενυδρεία. Διατήρηση της θερμότητας
  • Χημεία του νερού. Συστήματα διατήρησης της ποιότητας του νερού. Ειδικές απαιτήσεις σε χαρακτηριστικά του νερού των διατηρούμενων οργανισμών
  • Καθαρισμός του ενυδρείου (τοιχώματα και πυθμένας). Φωτισμός του ενυδρείου, κατασκευή κατάλληλων συστημάτων φωτισμού
  • Προσθήκη διακοσμητικών στοιχείων στο ενυδρείο. Βελτιστοποίηση της παρουσίασης των διακοσμητικών ενυδρείων
  • Τα φυτά των ενυδρείων. Τύποι φυτών και μέθοδοι καλλιέργειας τους
  • Ενυδρεία ψυχρών (γλυκών) νερών. Ενυδρεία τροπικών συνθηκών. Ενυδρεία γλυκού και θαλασσινού νερού
  • Μέθοδοι φωτογράφησης στο ενυδρείο
  • Παραδείγματα λειτουργίας και οργάνωσης διακοσμητικών και ερευνητικών ενυδρείων, μικρών και μεγάλων υδρόβιων οργανισμών. Πρακτική άσκηση, κατασκευή και λειτουργία ενυδρείου.

Υλικό Μαθήματος
Υλοποίηση της διδασκαλίας
Η θεωρία, οι ασκήσεις πράξεις και το εργαστήριο διδάσκονται από την εργαστηριακή συνεργάτιδα του τμήματος Σωτηροπούλου Άννα (Βιολόγος M.Sc.)

Θεωρία
Η θεωρητική διδασκαλία του μαθήματος διαρκεί 2 ώρες ανά εβδομάδα σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος Ιχθυοκομίας- Αλιείας. Η διδασκαλία διεξάγεται στην αίθουσα και στηρίζεται στο περιεχόμενο του μαθήματος όπως περιγράφεται παραπάνω.
Στην έναρξη κάθε διδακτικού δίωρου γίνεται μια σύντομη ανασκόπηση του προηγούμενου μαθήματος και ακολουθεί σύντομη συζήτηση βασιζόμενη σε απορίες και προβληματισμούς που έχουν προκύψει. Ακολουθεί η παρουσίαση της διδακτέας ενότητας, με την χρήση εποπτικών μέσων (διαφάνειες μέσω του προγράμματος Power Point). Οι διαφάνειες αναφέρονται στα κυριότερα σημεία της διδακτέας ύλης, αλλά περιλαμβάνουν και σχήματα και εικόνες που προέρχονται από διάφορα βιβλία σχετικά με το αντικείμενο και από το διαδίκτυο. Επιδιωκόμενος στόχος είναι να αποτελέσουν το ερέθισμα για τη μελέτη και συζήτηση των θεμάτων που διδάσκονται κάθε φορά.




Εργαστηριακές Ασκήσεις
Η διδασκαλία του εργαστηρίου διεξάγεται 2 ώρες εβδομαδιαίως. Η διδασκαλία γίνεται σε 2 στάδια : κατ' αρχάς στην αίθουσα αναλύεται στους σπουδαστές το θέμα της εργαστηριακής άσκησης και κατόπιν γίνεται η πρακτική εφαρμογή της εργαστηριακής άσκησης στο εργαστήριο των ενυδρείων. Οι σπουδαστές εργαζόμενοι σε ομάδες αναλαμβάνουν την υποχρέωση της κατασκευής και συντήρησης ενός ενυδρείου ανά ομάδα, έτσι ώστε να μπορέσουν να τοποθετήσουν ψάρια, για τα οποία είναι υπεύθυνοι για το τάϊσμα τους και γενικότερα για την ανάπτυξη τους.
Προμηθευόμενοι τα απαραίτητα υλικά από τους υπεύθυνους του εργαστηρίου των ενυδρείων, η κάθε ομάδα κατασκευάζει το ενυδρείο της, στο οποίο τοποθετεί τον απαραίτητο εξοπλισμό (φίλτρα, αεραγωγούς, παροχή νερού, θερμοστάτες κ.λπ.) Η κάθε ομάδα κάνει εβδομαδιαίο έλεγχο της ποιότητας του νερού του ενυδρείου της και παράλληλα μελετά διάφορα θέματα που αφορούν :
  • το ρυθμό νιτροποίησης
  • το ρυθμό ανανέωσης του νερού
  • την ημερήσια ποσότητα παραγομένων προϊόντων του μεταβολισμού των ψαριών
  • τα υπολείμματα των ιχθυοτροφών
  • την οξειδωτική ικανότητα του βιολογικού φίλτρου
  • τον υπολογισμό της χορηγούμενης ποσότητας τροφής κ.λπ.
Για κάθε εργαστηριακό μάθημα την επόμενη φορά οι σπουδαστές υποχρεούνται να φέρουν μια έκθεση ανά ομάδα (σύμφωνα με ένα πρότυπο που τους έχει δοθεί και επισυνάπτεται στο τέλος) στην οποία περιγράφουν τις εργασίες που έκαναν στο ενυδρείο τους, τα αποτελέσματα των μετρήσεων τους και τα συμπεράσματα στα οποία καταλήγουν.
Στο τέλος του εξαμήνου γίνεται γραπτή εργαστηριακή εξέταση στην οποία συμμετέχουν οι σπουδαστές που παρακολούθησαν τουλάχιστον το 80% των εργαστηριακών ασκήσεων.


Ασκήσεις Πράξης
Οι Ασκήσεις Πράξης πραγματοποιούνται 1 φορά ανά εβδομάδα. Σε αυτές γίνεται αναλυτική μελέτη επιμέρους θεμάτων της θεωρίας και οι σπουδαστές καλούνται να αναλύσουν διάφορα θέματα τα οποία τους ανατίθενται.
Εργάζονται ατομικά και τις απαραίτητες πληροφορίες για τις εργασίες τους, τις αναζητούν μέσω του διαδικτύου, ενώ τους προτείνονται λέξεις-κλειδιά και ηλεκτρονικές διευθύνσεις στις οποίες μπορούν να αντλήσουν πληροφοριακό υλικό για τις εργασίες τους. Ενδεικτικά στο τέλος επισυνάπτεται ένα σχέδιο άσκησης πράξης που δίνεται στους σπουδαστές.
Οι σπουδαστές σε χρονικό διάστημα 1-2 εβδομάδων (ανάλογα με το θέμα) υποχρεούνται να παραδώσουν τις εργασίες τους, οι οποίες διορθώνονται από τον υπεύθυνο και μετά ακολουθεί συζήτηση πάνω στις παρατηρήσεις οι οποίες γίνονται. Κατά την διάρκεια της επεξεργασίας της κάθε άσκησης, οι σπουδαστές έχουν την δυνατότητα να απευθύνονται στον υπεύθυνο για την επίλυση οποιασδήποτε απορίας ή δυσκολίας αντιμετωπίζουν.
Όλες οι ασκήσεις που παραδίδονται βαθμολογούνται με την κλίμακα 1-10 και ο τελικός βαθμός είναι ο Μ.Ο. όλων των εργασιών και συμμετέχει σε ποσοστό 20% στο τελικό βαθμό θεωρίας μετά το τέλος και της εξέτασης του θεωρητικού μέρους του μαθήματος.

__________________


Οι γνώμες είναι σαν τα ρολόγια που φοράμε.
Ο καθένας μπορεί να δείχνει διαφορετική ώρα..
αλλά όλοι νομίζουν πως η δική τους είναι η σωστή.!
Απάντηση με παράθεση
 
Page generated in 0,02790 seconds with 10 queries