λάμπες Xenon
Έχω την εξής απορία, η αφορμή δόθηκε από την τράκα που έριξα στο αυτοκινητάκι μου :( και "κληρονόμησα" ένα σετ από μετασχηματιστή και λάμπα HID (=High Intensity Discharge) 8000Kelvin. Η λάμπα είναι 35watt και βγάζει το απίστευτο φως σε ένταση. Η σκέψη είναι χρήση αυτής σε reef. Με βάση κάποια στοιχεία που είδα η φωτεινότητα της είναι τεράστια σε σχέση με τις απλές λάμπες. Η ερώτηση είναι η εξής τώρα, γιατί να μην αντικαταστήσω τη ΜΗ (150watt) με μια τέτοια λάμπα που έχω τα εξής πλεονεκτήματα: χαμηλή κατανάλωση, τεράστια ζωή, μικρές θερμοκρασίες, εύρος kelvin κλπ κλπ κλπ. Έχει κανείς αντίθετη άποψη/αντιπρόταση ή ένσταση?
|
Πολυ καλο για να ειναι αληθινο ακουγεται...
Αν η τεχνολογια HID προσφερει τοσα πλεονεκτηματα σε σχεση με τις MH (που εχουν επισης εξελιγμενα ηλεκτρονικα για τον ελεγχο τους) τοτε γιατι οι φιλοι μας γερμανοι και αμερικανοι κατασκευαστες δεν τις χρησιμοποιουν? (τι στιγμη μαλιστα που υπαρχει προβλημα καταναλωσης/ζεστης με της MH στα reef και οχι μονο). Σιγουρα θα υπαρχει μια πιο "τεχνολογικη" απαντηση...αλλα τετοια ωρα, τετοια λογια.. |
Tώρα που ξημέρωσε μήπως ξέρεις να απαντήσεις? :d πέρα από την πλάκα τώρα, δεν έχω ιδέα αν γίνεται ή όχι. απλά το σκέφτηκα όταν άναψα "στα χέρια μου" τη λάμπα και έμεινα άναυδος από το αποτέλεσμα για αυτό το είπα. σε πρώτη φάση φαίνεται πολύ καλή σαν ιδέα, αν ξέρει κανείς κάτι παραπάνω....
|
Για τους γερμανούς δεν έχω ιδέα αλλά για τους αμερικανούς σίγουρα δεν έχουν τέτοια προβλήματα με θερμοκρασίες και καταναλώσεις. Όταν βάζουν τις ΜΗ 400 watt όπως εμείς τις Τ8 σίγουρα δεν προβληματίζονται. Τα chiller στη σειρά και όλα μια χαρά! Εμείς εδώ έχουμε το πρόβλημα με το ακριβό ρεύμα, τηλέφωνο κλπ κλπ κλπ. Αχ αυτές οι ΔΕΚΟ!!!!! Στο θέμα μας τώρα μπορεί να φταίει κάτι στο φάσμα και να μην κάνει?
|
Αν θυμάμαι καλά το πρόβλημα με αυτές τις λάμπες,μετασχηματιστές κλπ είναι το κόστος τους.
Δηλαδή μπορεί να είναι ωραία ιδέα, αλλά πόσο πάει το μαλλί ? |
Το κόστος είναι μεγάλο (σε σχέση με ΜΗ πχ, όσο κάνει το ballast και η λάμπα κάνει μόνο η λάμπα HID) απλά μακροπρόθεσμα σου βγαίνει πιο οικονομικά τόσο από κατανάλωση όσο και από ανταλλακτικά. Στο site της εταιρείας που κοίταξα λέει χαρακτηριστικά για τη διάρκεια ζωής: In practical terms, the life span of the bulb is equal to that of the car, which means that the bulb need only be replaced in exceptional cases. Κακή ώρα πχ τώρα εγώ που το στράβωσα το δικό μου και μου προέκυψε το σετ. Το θέμα είναι να μάθουμε στα σίγουρα κατά πόσο μπορεί κάτι τέτοιο να γίνει. Αν γίνεται και δεν υπάρχουν περιορισμοί, από το φάσμα για παράδειγμα, θα είναι μια πολύ καλή λύση.
|
3 Συνημμένο(α)
1-Daylight
2-Metal Halide Daylight 3-Xenon οι πιο ειδικοι αν βγαζουν ακρη ας μας " διαΦωτισουν " :confused: |
1 Συνημμένο(α)
Xenon vs Solar Light
Αυτα μπορεσα να βρω |
καλό θα ήταν να είχαμε σε ένα διάγραμμα την κατανομή και των τριών "φώτων" ούτως ώστε να βγάζαμε κατά το δυνατόν τα καλύτερα συμπεράσματα. αυτό που βλέπω είναι να γίνεται πειραματόζωο το ριφάκι μου για κάποιες μέρες κι ανάλογα με την εξέλιξη πράττω.
|
1 Συνημμένο(α)
μηπως κανουν τελικα?λεω μηπως...
Unique spectral color properties make xenon lamps attractive for use in many applications. Xenon lamps have a daylight color temperature of 6000 degrees K, closely matching the spectral distribution of the sun (380 to 780 nm). This is essentially "white" light, which remains constant throughout the life of the lamp. Xenon also delivers the important advantage of producing an essentially continuous spectrum of visible light; this is reflected in a high CRI, or color representation index. This ensures that color properties are constant throughout lamp life. The color temperature of xenon lamps is independent of warm-up time, lamp type, wattage, lamp voltage, lamp current, and operating hours of the lamp. |
Όλες οι ώρες είναι GMT +2. Η ώρα τώρα είναι 08:23. |
Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright 2000-2016 Greek Aquarists Board